Κέρκυρα: «Μπλόκο» του λιμενικού στα πλοία που δένουν σε παρθένο δάσος μετά το ρεπορτάζ του TheUntold – Η απάντηση του γραφείου που οργανώνει τις κρουαζιέρες
Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι εξελίξεις σχετικά με το ρεπορτάζ που είχε παρουσιάσει το TheUntold πριν από μερικούς μήνες σχετικά με τις εικόνες ντροπής στον Ερημίτη στην Κέρκυρα, όπου τουριστικά πλοία έδεναν στα δέντρα παρθένου δάσους και έψηναν λίγα μόλις μέτρα απ’ αυτό, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, και κόντρα στα όσα έλεγε ένα απ’ τα γραφεία που διοργανώνει αυτές τις κρουαζιέρες, το Λιμενικό σώμα ουδέποτε είχε δώσει άδεια για δραστηριοποίηση με σημείο έναρξης/τερματισμού τον συγκεκριμένο μέρος, αλλά είχε επιτρέψει στα πλοία να πηγαίνουν εκεί μόνο για προσέγγιση αυτού, πράγμα που σημαίνει πως ό,τι συνέβη στην ακρογιαλιά της παραλίας «Άκολη» του Ερημίτη ήταν εντελώς παράνομο.
Μάλιστα σύμφωνα με το ρεπορτάζ το Λιμενικό αναμένεται να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο να μην δώσει άδεια ούτε για προσέγγιση του συγκεκριμένου σημείου, την προσεχή τουριστική σεζόν, ενώ πλήρη ενημέρωση έχουν λάβει όλες οι τοπικές αρχές!
Η εξοργιστική απάντηση του γραφείου στο TheUntold
Μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη το TheUntold ήρθε σε επαφή με ένα απ’ τα γραφεία που διοργανώνει τις συγκεκριμένες κρουαζιέρες (του οποίου ο καπετάνιος πέρσι είχε πει πως διαθέτει άδεια για ό,τι συμβαίνει στον Ερημίτη), με την κυρία που μίλησε στο τηλέφωνο να αναρωτιέται αν ο δημοσιογράφος που κάνει το ρεπορτάζ είναι νομοθέτης και τι τον νοιάζει τι συμβαίνει.
Μάλιστα κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής κλήσης άτομο από το γραφείο παρότρυνε τον δημοσιογράφο να ασχοληθεί με κάτι άλλο και όχι με αυτό το θέμα λέγοντας του «πήγαινε γράψε για κανέναν κώλο και άσε μας εμάς», πριν κλείσει το τηλέφωνο χωρίς να κάνει κάποιο άλλο σχόλιο για το ζήτημα.
Τα βίντεο και οι εικόνες της ντροπής
Το παλιότερο δημοσίευμα του TheUntold είχε φέρει στο φως εξοργιστικά βίντεο και εικόνες από το σημείο, με τα πλοία να δένουν πάνω στα δέντρα του παρθένου δάσους και να κατεβάζουν τουρίστες τους οποίους χρεώνουν 25-35 ευρώ το άτομο για την κρουαζιέρα αυτή.
Φυσικά σε ένα άλλο βίντεο φαίνονται οι καπνοί της ψησταριάς που έψηνε δίπλα απ’ το δάσος.
Τα παραπάνω αποδεικτικά στοιχεία δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά, καθώς φωτογραφία που βρέθηκε από μέλος της σελίδας «SAVE ERIMITIS – CORFU (Ερημίτης – Κέρκυρα)» και τραβήχτηκε το 2023 δείχνει τα δυο καράβια να βρίσκονται στο σημείο και το ένα να έχει ανοίξει ψησταριά με 6 μποφόρ αέρα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ανθρώπου που απαθανάτισε τη στιγμή.


Αυτό που κάνει ακόμα πιο περίεργη την υπόθεση είναι το γεγονός πως το άτομο που έγινε αντιληπτό ότι τραβάει βίντεο ρωτήθηκε γιατί το έκανε, καθώς όπως είπε ο άνθρωπος που ρώτησε υπάρχουν φωνές από τους ντόπιους για αυτές τις πρακτικές.
Τι αναφέρει η νομοθεσία για τις παραπάνω πρακτικές
Συγκεκριμένα, ο νόμος 998/1979 (ΦΕΚ 289/1979) στο άρθρο 23, παράγραφο 1, αναφέρει ότι απαγορεύεται ρητά η ανάφλεξη ή διατήρηση φωτιάς εντός ή σε απόσταση έως και 300 μ. από δασικές εκτάσεις, ανεξαρτήτως σκοπού, περιλαμβάνει και το ψήσιμο ή μπάρμπεκιου, εκτός αν υπάρχει άδεια από τη δασική αρχή.
Ενώ παράλληλα, το άρθρο 69 μιλάει ακόμα και για ποινές φυλάκισης.

Μάλιστα αν ανατρέξουμε και σε πιο πρόσφατο νόμο, ο Υ.Α.2133.2/4866/2023 (ΦΕΚ 469/Β’/2.2.2023) στο άρθρο 110 αναφέρει ρητά ότι απαγορεύεται η καθ’ οιονδήποτε τρόπο ρύπανση
των προκυμαιών, ενώ το 111 τονίζει πως απαγορεύεται ο εκκαπνισμός ή καπνισμός των πλοίων εντός των λιμένων.


Όσον αφορά το δέσιμο στα κλαδιά της προστατευόμενης παραλίας, δεν υπάρχει ρητός νόμος που να λέει ότι απαγορεύεται να δέσει κάποιος στα κλαδιά, αλλά ο νόμος 4926/2022, αναφέρει στο άρθρο 10, παράγραφο 5, πως «τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια ελλιμενίζονται, αγκυροβολούν ή παραβάλλουν για αναμονή, επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, σε θέσεις ή σημεία που υποδεικνύονται από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα ή της λιμενικής εγκατάστασης ή από τον προϊστάμενο της οικείας Λιμενικής Αρχής, κατά περίπτωση. Σε περίπτωση ανεπάρκειας των χώρων και λειτουργικής αδυναμίας εξυπηρέτησης των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων, ο αρμόδιος, κατά το πρώτο εδάφιο, καθορίζει τα αναγκαία μέτρα για την αγκυροβολία ή παραβολή ή θέση αναμονής, την επιβίβαση και την αποβίβαση.»
Με λίγα λόγια τα πλοία πρέπει να δένουν σε σημεία που υποδεικνύονται από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, με την παραλία να μην αποτελεί λιμάνι!
Ενώ παράλληλα αξίζει να σημειωθεί πως ή πρόσδεση σκαφών αναψυχής πρέπει να γίνεται μόνο σε αδειοδοτημένες λιμενικές εγκαταστάσεις.
Το μείζων ερώτημα για τη τουριστική σεζόν που έρχεται
Πλέον με το Λιμενικό και την Πυροσβεστική της Κέρκυρας να γνωρίζουν αποδεδειγμένα τι συμβαίνει στην περιοχή, θα υπάρχει φύλαξη του σημείου; Θα φροντίσουν να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο; Οι εταιρείες που διοργανώνουν αυτές τις κρουαζιέρες θα συμμορφωθούν με τη νομοθεσία ή και το καλοκαίρι του 2026 θα βρωμίζουν τα γαλανά νερά του Εριμήτη;
Διαβάστε επίσης:
Ο Ρουβίκωνας δίνει το παρών στους αγώνες των αγροτών






