Πόσο κυβερνητικό θράσος χωράνε τα Τέμπη; Πες εσύ, Κωνσταντίνε Κυρανάκη

Όλα όσα θα διαβάσετε αφορούν το νέο πρότζεκτ της κυβέρνησης. Το μπάζωμα της αλήθειας. Με το νέο ιλουστρασιόν περιτύλιγμα. Πολλά έργα, πολύ γρήγορα, πολύ σοβαρά. Αλήθεια υπουργέ; Έλα, να θυμηθούμε, τι δεν κάνατε.
Χθες ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, από τη θέση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών μπαίνει στο τρένο. Στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (ETCS) στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα.
Ο Κωνσταντίνος με τον αέρα του άριστου νεοφιλευθερισμού του και την εμπειρία της θητείας του στην «Ομάδα Αλήθειας» ποστάρει το παρακάτω βίντεο στα social με τίτλο:
«Δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος αυτόματης πέδησης τρένων ETCS»
Τα Μέσα αναπαράγουν συνολικά την είδηση γράφοντας: «Όπως αποτυπώνει το βίντεο που ανάρτησε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο Χ, όταν το τρένο παραβίασε κάποια στιγμή το ανώτερο επιτρεπτό όριο ταχύτητας – για εκείνο το σημείο της γραμμής- το σύστημα αυτόματης πέδησης ενεργοποιήθηκε και μείωσε σταδιακά την ταχύτητα. Η δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής».
Τα -αποδεδειγμένα πλέον- πληρωμένα τρόλ τους, γραφούν διθυραμβικά σχόλια στις αναρτήσεις του:
«Θερμά συγχαρητήρια Υπουργέ. Είμαστε και εμείς οι νεότεροι που χαιρόμαστε να έχουμε εσάς ως εκπροσώπηση μιας νεότερης και καλύτερης γενιάς στο κυβερνητικό επιτελείο… Να είστε καλά και ειλικρινά σας εύχομαι καθετί καλό στην συνέχεια του έργου σας»
Το νέο αφήγημα
Μερικές μέρες πριν, στις 4 Απριλίου 2025, ο φρέσκος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, μετά την έγκριση από το ελεγκτικό συμβούλιο του κράτους για την υπογραφή των συμβάσεων και την υλοποίηση των παρεμβάσεων που έχουν συνολικό κόστος 1,35 δισ. ευρώ, μας ενημερώνει ότι τα 460 εκατ. ευρώ αφορούν τα σιδηροδρομικά έργα. Ο χρόνος ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων αναφέρει ότι είναι αυστηρά 15 μήνες με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
- Τα έργα αναλαμβάνουν η ΤΕΡΝΑ, ύψους 545,7 εκατ. ευρώ, η AKTOR 365,66 εκατ. ευρώ, η AVAX 227,66 εκατ. ευρώ, και η ΜΕΤΚΑ 173,6 εκατ. ευρώ.
- Επίσης έχουμε δύο συμβάσεις σε ΙΝΤΕΡΚΑΤ και ALSTOM.
Αν γίνει εφικτή η ολοκλήρωση των εργασιών στα σιδηροδρομικά έργα σε 15 μήνες, τότε μιλάμε για την πλήρη επαναλετουργία της διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής και των συστημάτων της το καλοκαίρι του 2026.
Το μπάζωμα της αλήθειας
Όλα τα παραπάνω αφορούν το νέο πρότζεκτ της κυβέρνησης. Το μπάζωμα της αλήθειας. Με το νέο ιλουστρασιόν περιτύλιγμα. Πολλά έργα, πολύ γρήγορα, πολύ σοβαρά.
Αλήθεια υπουργέ; Έλα, να θυμηθούμε, τι δεν κάνατε.
Το παρακάτω κείμενο είναι ένα από τα εκατοντάδες που γράφτηκαν τέσσερεις ημέρες μετά το έγκλημα στα Τέμπη στις 4.03.23. Στην εφημερίδα Ημερησία, με τίτλο: «Τραγωδία στα Τέμπη: Τι είναι και πώς λειτουργεί το σύστημα ETCS που θα έσωζε ζωές»
«Το σύστημα ETCS θα έσωζε ζωές, αρκεί να λειτουργούσε – Η εγκατάστασή του στους συρμούς είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο, ποτέ δεν λειτούργησε.
Η τραγωδία στα Τέμπη φέρνει μέρα με τη μέρα στο φως τις ελλείψεις των ελληνικών σιδηροδρόμων, καθώς οι συμβάσεις για συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, με αποτέλεσμα για χρόνια τα τρένα να κάνουν τα δρομολόγιά τους στα «τυφλά». Το σύστημα ETCS θα έσωζε ζωές, αρκεί να είχε εγκατασταθεί και λειτουργήσει στα τρένα ουσιαστικά και με αποτέλεσμα. Η εγκατάσταση είχε αρχίσει να συζητιέται πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, όμως, με το χάος της γραφειοκρατίας και των αλλεπάλληλων διαγωνισμών φτάσαμε σχεδόν 20 χρόνια μετά το σύστημα να μην λειτουργεί. Οι υποδομές τοποθετήθηκαν σε ορισμένα τρένα, αλλά όχι στις σιδηροδρομικές γραμμές, γεγονός που ουσιαστικά οδήγησε στην μη λειτουργία του, ενώ ακόμα «τρέχουν» διαγωνισμοί για την ανάταξη του συστήματος».
Τι είναι το σύστημα ETCS
Το ETCS, ένα επιπλέον σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα του συρμού σε περίπτωση κόκκινου φωτοσήματος, ακόμα και αν ο μηχανοδηγός είναι αφηρημένος και δεν φρενάρει από μόνος του. Αυτά όλα όμως μοιάζουν επιστημονική φαντασία στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπου δεν έχουμε έστω τα απολύτως βασικά: δεν έχουμε πλήρη ραδιοκάλυψη της διαδρομής.
Μπορούμε να γράφουμε ώρες για το θράσος σου, για το θράσος σας. Όμως θα αφήσουμε τον Θοδωρή Ελευθεριάδη, σκοτώσατε την μητέρα στο τρένο, να σας απαντήσει.
«Όποιος το δει και δεν βάλει τα κλάματα από την αδικία, δεν είναι άνθρωπος. Μας γάμησαν δύο μήνες στην εξεταστική να αγορεύουν για το “ανθρώπινο λάθος”.Αυτό το βιντεάκι αν έβλεπαν, θα έκλεινε η εξεταστική σε 5 λεπτά».
Διαβάστε επίσης:
Παρέμβαση του Ρουβίκωνα στις εκδόσεις Λιβάνη – Στο προσκήνιο καταγγελίες για απλήρωτη εργασία