Νατάσσα Μποφίλιου: το ένα εκείνο

Αυτό το φετινό είναι σαν έκλυση συσσωρευμένης ενέργειας, σαν ντόμινο ηφαιστειακών εκρήξεων. Απ’ το χορό στο σπάραγμα, απ’ το διάστημα στα τάρταρα, απ’ το γέλιο στο ουρλιαχτό, απ’ τον έρωτα στο δε σε ξέρω. Ένα κορίτσι που μεγαλώνει και σέρνει μαζί του την ωριμότητα όλων μας, που μεγαλώνουμε πλάι στη φωνή του. Ένα κορίτσι που ερμηνεύει τη γενιά μας.

Περαστικός απ’ την Αθήνα. Λίγες ώρες, ένα βράδυ. Η Νατάσσα στο Vox. Το βράδυ μου δικό της. Έτσι γίνεται με τους δικούς μας ανθρώπους. Δεν έχει σημασία  πόσο έχουμε, αν είναι πολύ ή λίγο, αν φτάνει ή περισσεύει. Όσο κι αν είναι, είναι δικό τους.

Στη σκηνή. Μεγάλη ορχήστρα, υποσύνολα ξεχωριστά, άψογοι ως μονάδα. Ο Θέμης στη θέση του, ένας μουσικός κόσμος ολόκληρος, ένας μουσικός πλανήτης μόνος του. Μια φορά θα πούμε για το απίθανο να πορευόμαστε στα χρόνια μας με αυτόν τον τύπο στο πιάνο.

Και μπαίνει η Νατάσσα. Και ξεκινάει. Και δε σταματάει. Κι όταν έρχεται η ώρα και το κάνει, προσπαθείς να θυμηθείς πότε εσύ σταμάτησες να αναπνέεις. Πότε άφησες στην άκρη κάθε αναγκαία σου λειτουργία κι έγινες ένα με αυτόν τον τυφώνα που ήρθε και παρέσυρε τα πάντα. Τα πάντα σου.

Ακούραστη, αεικίνητη, απίστευτη σκηνική παρουσία. Την βλέπω στα live της κάθε χρόνο, για παραπάνω από 15 χρόνια. Αυτό το φετινό είναι σαν έκλυση συσσωρευμένης ενέργειας, σαν ντόμινο ηφαιστειακών εκρήξεων. Απ’ το χορό στο σπάραγμα, απ’ το διάστημα στα τάρταρα, απ’ το γέλιο στο ουρλιαχτό, απ’ τον έρωτα στο δε σε ξέρω. Ένα κορίτσι που μεγαλώνει και σέρνει μαζί του την ωριμότητα όλων μας, που μεγαλώνουμε πλάι στη φωνή του. Ένα κορίτσι που ερμηνεύει τη γενιά μας.

Και το κάνει για σχεδόν 3 γεμάτες ώρες. Με τα τραγούδια αυτή τη φορά επιλεγμένα στα όρια της χαράς, σαν φωτογραφία ενός φωτεινού προσώπου. Δεν λέω βέβαια πως όλα είναι έτσι. Δε γίνεται εξάλλου όταν ξυπόλητη περπατά πάνω στους στίχους του Ευαγγελάτου ή του Ιωάννου. Όταν σείονται οι φωνητικές χορδές συνοδεύοντας την απαίτηση για το «ένα εκείνο». Ή, πάλι, όταν σωπαίνει κάθε ήχος για να ακουστεί ένα πεζό κείμενο που παίρνει τα γαμώτο των απωλειών μας και τα ταχυδρομεί ατελώς στο άφταστο ξεκαθαρίζοντας πως… δεν ήσουν τίποτα λιγότερο απ’ «το όνομά μου».

Συνήθως γράφω εν θερμώ. Δε μου αρέσει να αφήνω την κρίση μου να ξεθολώνει. Είναι πολύ εύκολο να πορευόμαστε σε safe διαδρομές. Γράφω όσο ακόμη το χέρι μου τρέμει και τα δόντια μου σφίγγουν. Συνήθως αυτό. Η Νατάσσα όμως δεν έχει τίποτα το συνηθισμένο. Όσες φορές δοκίμασα να τις χαρίσω μερικές λέξεις είχα ανάγκη την απόσταση, το zoom out. Ήθελα να επαναφέρω καρέ-καρέ ό,τι έζησα. Ήθελα, στο τέλος, να ξανακολλήσω τα κομμάτια (δικά μου και της μνήμης μου) και να δω τι είχε μείνει. Τι μου είχε απομείνει. Έτσι και σήμερα, δυο βράδια μετά, βάζω σε σειρά προτάσεις, ενώνω ψηφίδες προσπαθώντας να δώσω ένα αίσθημα στο σύνολό του. Να επικοινωνήσω όσα με μάτια και ακοή προσέλαβα. Και δεν είναι εύκολο. Ποτέ δε θα είναι εύκολο οι εικόνες και οι ήχοι που σου αρέσουν να γίνουν λέξεις, όσο καλά κι αν -κάποιες φορές- μπορείς να γράψεις.

Φωτογραφίες: Κλεάνθη Αναστασιάδη

Διαβάστε επίσης:

Συναυλία αλληλεγγύης για τον Νίκο Ρωμανό την Παρασκευή 2 Μαΐου στις 7 μ.μ. στο Πάρκο Γουδή

ΛΕΞ δεν είναι άλλος ένας μες σ’ αυτό το μπουρδέλο

Ακούστε το τραγούδι: «Σεντόνι γιασεμί» του Γιώργου Καζαντζή και της Ελένης Φωτάκη – Ερμηνεύει η Εμμανουέλα Νινιράκη

Τελευταία άρθρα:

  • Πάνος Ρούτσι: Ο πατέρας που τα έβαλε με το κράτος και το νίκησε είναι σαφής – «Δεν υπάρχει ψήφισμα που να μπορεί να σβήσει τη μνήμη»
    Διάφορα

    Πάνος Ρούτσι: Ο πατέρας που τα έβαλε με το κράτος και το νίκησε είναι σαφής – «Δεν υπάρχει ψήφισμα που να μπορεί να σβήσει τη μνήμη»

    «Τα παιδιά των Τεμπών δεν διάλεξαν να φύγουν, τους στέρησαν τη ζωή μέσα σε ένα σύστημα που τους πρόδωσε. Αν ενοχλούν τα ονόματά τους στην πλατεία, τότε δεν ενοχλεί η πράξη· ενοχλεί η αλήθεια που θυμίζουν. Κανείς δεν μπορεί να μας απαγορεύσει να θυμόμαστε και να πενθούμε. Η μνήμη των παιδιών μας δεν σβήνει και δεν θα σβήσει ποτέ».
    Διαβάστε περισσότερα
  • Θα κρατήσουν οι χοροί, όσα στέκια και ν’ αλλάξουμε…
    Culture

    Θα κρατήσουν οι χοροί, όσα στέκια και ν’ αλλάξουμε…

    Ο Σαββόπουλος ήταν πολλά. Όμως αν κάτι αφήνει ο καθένας πίσω του, πρώτα και κύρια, ο Σαββόπουλος αφήνει το σύγχρονο ελληνικό τραγούδι. Γιατί αυτός ήταν, κι αυτό ήταν: το ελληνικό τραγούδι.
    Διαβάστε περισσότερα
  • Πάρις Λαυτσής: «Άλλο ένα μίλι για τα παιδιά στη Γάζα – Άλλο ένα μίλι για όλους τους ανθρώπους που μας κοιτάνε εκεί πίσω»
    Θέματα

    Πάρις Λαυτσής: «Άλλο ένα μίλι για τα παιδιά στη Γάζα – Άλλο ένα μίλι για όλους τους ανθρώπους που μας κοιτάνε εκεί πίσω»

    Ο Πάρις Λαυτσής διηγήθηκε στο TheUntold μια ιστορία αντίστασης, αλληλεγγύης και πίστης στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, μέσα από το ταξίδι του Global Sumud Flotilla προς τη Γάζα.
    Διαβάστε περισσότερα
  • Έχω ένα φίλο, καλό παιδί…
    Απόψεις

    Έχω ένα φίλο, καλό παιδί…

    Έχω ένα φίλο, ιδεολόγο, αριστερό, καλό παιδί. Δεν του αρέσει η βία, την καταδικάζει a priori αλλιώς θα γίνουμε όλοι θηρία, λέει.
    Διαβάστε περισσότερα
  • Στήλη Άλατος: Μην μιλάτε σε αγνώστους
    Απόψεις

    Στήλη Άλατος: Μην μιλάτε σε αγνώστους

    Αν θες να διαδηλώσεις, κάντο από μακριά. Να φύγετε, να πάτε αλλού να διαδηλώσετε. Σε γνωστούς, όχι αγνώστους.
    Διαβάστε περισσότερα
  • «Μονάδα Σκιά»: Ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα
    Θέματα

    «Μονάδα Σκιά»: Ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα

    Με την Μονάδα Σκιά, να μονοπωλεί το ενδιαφέρον του κόσμου που στηρίζει την Παλαιστινιακή Αντίσταση και την οργή των σιωνιστών είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε τι ακούγεται ρεαλιστικό.
    Διαβάστε περισσότερα