Σημαντική υπενθύμιση από το υπουργείο μεταφορών
Στην προκειμένη περίπτωση (από αυτά που μαθαίνουμε), το σύστημα «επέτρεψε» ένα λάθος, με το οποίο δεν κινδύνευσε η ζωή κανενός ανθρώπου.
Για να απλοποιήσουμε τα επίσημα λόγια, που πολλές φορές είναι ακαταλαβίστικα και παίζουν με τις λέξεις. (Από αυτά που διαβάζω 2 μέρες τώρα). Το τρένο στη Σίνδο κυκλοφορούσε με ενδείξεις φωτοσημάτων. Δηλαδή τα φανάρια δούλευαν κανονικά. Δεν μπήκε στην «αντίθετη» γραμμή. (Αλλά και να είχε μπει σε αντίθετη γραμμή, με πράσινες ενδείξεις σημάτων, αυτό σήμαινε ότι απέναντι δεν έρχεται κανείς).
Όμως μπήκε σε «λάθος» γραμμή, η οποία δεν είχε αποβάθρα για την αποβίβαση – επιβίβαση των επιβατών. Στη συνέχεια έκανε οπισθοπορεία ώστε να μπει στη σωστή γραμμή, και να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό του Σισ. Σταθμού Σίνδου. Είναι συμβάν. Προκαλεί ανωμαλία στην κυκλοφορία. Πρέπει να εξεταστεί σοβαρά για ποιο λόγο συνέβη, και υπό ποιες συνθήκες.
Για τα ζητήματα Κανονισμού μπορεί να γίνει πολλή συζήτηση. Για την ορθότερη και ασφαλέστερη διαχείριση τέτοιων συμβάντων (οπισθοπορεία) έως και την αποφυγή τους. Ωστόσο αυτή η συζήτηση προϋποθέτει ανθρώπους με γνώσεις, διοικήσεις με σχέδιο και πολιτεία που ενδιαφέρεται για Δημόσιο και Ασφαλή Σιδηρόδρομο.
Το σημαντικό όμως κατά τη γνώμη μου είναι η ανακοίνωση υπουργού Μεταφορών: «Δεν ισχύουν τα δημοσιεύματα ότι τρένο μπήκε σε αντίθετη γραμμή. Υπενθυμίζω ότι το συγκεκριμένο τμήμα διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης […]»
Τι μας υπενθυμίζει εδώ ο υπουργός; Ότι αν είχαμε Εγκατεστημένο και Λειτουργικό σύστημα Τηλεδιοίκησης, στις 28/02/2023, το τρένο δεν θα έμπαινε στην αντίθετη γραμμή(;) Είχα ξαναγράψει για τη θεωρία του μοναδικού ανθρώπινου λάθους. Πιθανόν να έγινε λάθος. Πιθανόν να ξαναγίνει.
Υπάρχει ανάγκη για βελτίωση; Τεράστια. Στην προκειμένη περίπτωση (από αυτά που μαθαίνουμε), το σύστημα «επέτρεψε» ένα λάθος, με το οποίο δεν κινδύνευσε η ζωή κανενός ανθρώπου. Γι’ αυτό συζητάμε και απαιτούμε συστήματα ασφαλείας. Γιατί αν υπήρχαν, οι άνθρωποι θα ζούσαν…
*Αν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στη σηματοδότηση του Σταθμού Σίνδου, ας ψάξουν τις αναφορές 2 χρόνια πριν. Τα γραπτά μένουν. Και ας μας πούνε ποιες ενέργειες έχουν κάνει από τότε…
Του πρώην μηχανοδηγού Άρη Σταμάτη
Διαβάστε επίσης:
Τι κάνει ο Ζόραν Μαμντάνι στην καρδιά του καπιταλισμού;
Θοδωρής Κοτονιάς στο Untold: «Η μεγάλη έξοδος είναι μέσα μας»






