«Μαύρο» στην ενημέρωση από τα δικαστήρια από Φλωρίδη-Μητσοτάκη – «Τελειώνουν» τα παρατηρητήρια

 

Είτε πρόκειται για ενημέρωση από τα κάτω, είτε για δημοσιογράφους οι οποίοι στήριξαν παρατηρητήρια δικών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, σε μια ακόμα αυταρχική κίνηση, σύσκοτίζει κάθε προσπάθεια ελεύθερης και άνευ σχολιασμού ενημέρωσης από τις δικαστικές αίθουσες.

Συγκεκριμένα στο ΦΕΚ της 5ης Ιουλίου του 2024  και συγκεκριμένα στο Άρθρο 31 που ονομάζεται «Συμπερίληψη της μετάδοσης της δίκης μέσω διαδικτύου και της αποτύπωσης της δίκης σε γραπτό κείμενο μέσω ειδικού λογισμικού στις περιπτώσεις παράνομης μετάδοσης δίκης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 8 ν. 3090/2002», βλέπουμε τα εξής τρομακτικά:

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν πως «1. Απαγορεύεται η ολική ή μερική μετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως μέσω της τηλεόρασης, ραδιοφώνου, διαδικτύου και γενικά οποιουδήποτε τεχνολογικού μέσου, καθώς και η κινηματογράφηση, μαγνητοσκόπηση, ηχογράφηση και αποτύπωση της δίκης σε γραπτό κείμενο μέσω ειδικού λογισμικού που μετατρέπει τον προφορικό λόγο σε γραπτό, ενώπιον ποινικού, αστικού ή διοικητικού δικαστηρίου. Κατ’ εξαίρεση, το δικαστήριο μπορεί να επιτρέψει τις ενέργειες αυτές, εφόσον συναινούν ο εισαγγελέας και οι διάδικοι και συντρέχει ουσιώδες δημόσιο συμφέρον». 

Δηλαδή για μια δίκη όπως της Χρυσής Αυγής, του Ζακ, του Λιγνάδη αλλά και της δίκης των Τεμπών που αναμένονταν αντίστοιχο παρατηρητήριο, η κυβέρνηση αποφασίζει να κρύψει από την κοινωνία το τι συμβαίνει. Αν μάλιστα απαγορέψει και την είσοδο στο δικαστήριο χωρίς δημοσιογραφικό πάσο σε οποιαδήποτε από αυτές τις δίκες, τότε μειώνει το ποσοστό της ελεύθερης ενημέρωσης που θα φτάσει στην κοινωνία.

Γιατί είναι ζημιά για την δημοσιογραφία αλλά και εν γένει για την ακηδεμόνευτη ενημέρωση

Σε δίκες όπως της Χρυσής Αυγής, του Ζακ ή του Λιγνάδη, ένα πολύ μεγάλο μέρος της κοινωνίας αλλά και των δημοσιογράφων ενημερώνονταν μέσα από τα Παρατηρητήρια. Οι δημοσιογράφοι ακόμα και αν έχαναν την αρχή μιας δίκης μπορούσαν να ανατρέξουν στα πρακτικά των παρατηρητηρίων και να ενημερωθούν ως προς το τι ειπώθηκε. 

Ουσιαστικά με αυτό το άρθρο δεν απαγορεύεται μόνο η ύπαρξη των παρατηρητηρίων, αλλά κινδυνεύουν ακόμα και πολίτες οι οποίοι αναρτούν τις σημειώσεις τους από τα δικαστήρια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με σφραγίδα Φλωρίδη, επιβάλει σιωπητήριο γύρω από τον σχολιασμό των δικών. Κάτι τουλάχιστον προβληματικό και ύποπτο.

Με περίσσια μάλιστα μεγαλοψυχία αναφέρεται πως επιτρέπεται η καταγραφή μόνο με την σύμφωνη γνώμη των διαδίκων. Θα επέτρεπε η πλευρά της Χρυσής Αυγής την καταγραφή και τις μαρτυρίες των θυμάτων της; Θα επέτρεπε η πλευρά Λιγνάδη την καταγραφή των όσων έχουν ειπωθεί στην δικαστική αίθουσα; Θέλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη να καταγραφούν όσα θα λεχθούν στην δίκη των Τεμπών; Η απάντηση είναι φυσικά όχι.

Βέβαια πάνω στην λαμογιά τους, η περιγραφή είναι προβληματική: Απαγορεύεται η χρήση λογισμικών μετατροπής τους προφορικού λόγου σε γραπτό, αλλά δεν απαγορεύεται η χειρόγραφη καταγραφή και η μετάδοση των πληροφοριών. Επίσης είναι εντελώς θολή η διάταξη στο αν «απαγορεύεται η ολική ή μερική μετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο» ή αν απαγορεύεται η μετάδοση ολική ή μερική με τη χρήση λογισμικού. Αυτό δυστυχώς είναι κάτι το οποίο θα μαθευτεί στην πράξη και αν θα επιτραπεί από το δικαστήριο η χειρόγραφη καταγραφή και μετάδοση.

Σε κάθε περίπτωση δεν είναι απλά μια εντελώς ύποπτη κίνηση, αλλά έχει ως στόχο την προστασία των μελών δικαστηρίων, δικαστών ή διαδίκων, οι οποίοι παραβιάζουν την περιγραφή της δικής τους εργασίας, δεν σέβονται τους μάρτυρες ή λαμβάνουν σκανδαλώδεις αποφάσεις. Είναι βέβαιο πως οι δίκες συσκοτίζονται και άρθρα όπως αυτό έχουν ως στόχο τον μικρότερο έλεγχο των δικών από την κοινωνία και τον δημοσιογραφικό κόσμο.

Τελευταία άρθρα:

  • Τι θα έπρεπε να σημαίνουν για εμάς τα Προσφυγικά;
    Απόψεις

    Τι θα έπρεπε να σημαίνουν για εμάς τα Προσφυγικά;

    Δε μπορούμε να ζούμε μια ζωή προσπαθώντας να ρίξουμε τους πάντες και τα πάντα στο δικό μας επίπεδο μιζέριας. «Ποιοι είναι αυτοί για να μη πληρώνουν τη στέγη τους» και «είμαστε εμείς μαλάκες να πληρώνουμε;». Ναι, μαλάκες είμαστε. Σαφώς και είμαστε μαλάκες, που ακόμα πιστεύουμε ότι τα πάντα μπορούν και πρέπει να γίνουν εμπόρευμα, ακόμα και το φαΐ και η στέγαση μας.
    Διαβάστε περισσότερα
  • 26 Ιουνίου: Η παγκόσμια ημέρα κατά των ναρκωτικών είναι ημέρα διεκδίκησης – Οι Συλλογικές Δράσεις Κοινωνικής Αλληλεγγύης για το 18 Άνω καλούν στην πλατεία Κοραή
    Θέματα

    26 Ιουνίου: Η παγκόσμια ημέρα κατά των ναρκωτικών είναι ημέρα διεκδίκησης – Οι Συλλογικές Δράσεις Κοινωνικής Αλληλεγγύης για το 18 Άνω καλούν στην πλατεία Κοραή

    Με φόντο τις αλλαγές στον ΕΟΠΑΕ, οι Συλλογικές Δράσεις Κοινωνικής Αλληλεγγύης για το 18 Άνω κατεβαίνουν στον δημόσιο χώρο, θέτοντας ξανά το ερώτημα της επιλογής στη θεραπεία.
    Διαβάστε περισσότερα
  • Γυναικοκτονία στην Καλαμάτα: Καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης για το παιδί της Γρηγορίας
    Ειδήσεις

    Γυναικοκτονία στην Καλαμάτα: Καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης για το παιδί της Γρηγορίας

    Σε εξέλιξη βρίσκεται καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης για το ανήλικο παιδί της Γρηγορίας, της 46χρονης κοπέλας που δολοφονήθηκε στην Καλαμάτα πριν από περίπου έναν χρόνο, και τη στήριξη του δικαστικού αγώνα της οικογένειάς της.
    Διαβάστε περισσότερα
  • Ο Εθισμός έκανε το El Paso να κοιτάξει τη Μητρόπολη κατάματα
    Culture

    Ο Εθισμός έκανε το El Paso να κοιτάξει τη Μητρόπολη κατάματα

    Ραπάροντας για τα στενά του Γκύζη, για τις πολυκατοικίες, τα φανάρια και τις γκρίζες γωνιές της πόλης, κατάφερε να αποτυπώσει τη γεωγραφία της δικής του ενηλικίωσης.
    Διαβάστε περισσότερα
  • Γνωστικός πόλεμος – Πολεμική προπαγάνδα και πρακτικές εφαρμογές
    Θέματα

    Γνωστικός πόλεμος – Πολεμική προπαγάνδα και πρακτικές εφαρμογές

    Ο γνωστικός πόλεμος και η πολεμική προπαγάνδα είναι πλέον κομμάτια της καθημερινότητάς μας σε έναν ακήρυχτο πόλεμο και πρέπει να είμαστε σε θέση να τα ανιχνεύουμε
    Διαβάστε περισσότερα
  • Πώς γλιτώνει ένα παιδί από την ακροδεξιά στην επαρχία
    Απόψεις

    Πώς γλιτώνει ένα παιδί από την ακροδεξιά στην επαρχία

    Όταν η Χρυσή Αυγή και τα κάθε είδους ακροδεξιά κατακάθια κάνανε επιδρομές στην επαρχία, σπέρναν μόνο φόβο και υπαρξιακές κρίσεις και θερίζαν ψηφαλάκια και επίδοξα μέλη, ο πρωταρχικός στόχος ήμασταν εμείς, τα αγόρια στην εφηβεία
    Διαβάστε περισσότερα