Ωραιόκαστρο: Ασυνόδευτοι ανήλικοι ξυλοκοπήθηκαν από φασίστες
Στο Ωραιόκαστρο στις 10 Σεπτεμβρίου 4 ασυνόδευτοι ανήλικοι έπεσαν θύματα ξυλοδαρμού. Όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο βρώμικα. Ειδικά αν βασίζεσαι στην αστυνομία.
Μια εργαζόμενη σε ΜΚΟ έδωσε μια συγκλονιστική μαρτυρία, η οποία είναι διασταυρωμένη από έτερα μέσα και συναδέλφους, όπου τέσσερις ασυνόδευτοι ανήλικοι ξυλοκοπήθηκαν στα όρια της απόπειρας δολοφονίας από ακροδεξιό όχλο σε ποντιακό γλέντι.
Είναι εις γνώσιν μας πως στο ίδιο γλέντι παρευρίσκονταν και βουλευτής της κυβέρνησης. Όλα άρχισαν όταν 4 ασυνόδευτοι ανήλικοι στάθηκαν στα όρια του χώρου της εκδήλωσης και έπεσαν θύματα άγριου ξυλοδαρμού από περίπου 30 με 40 άτομα.
Η ακροδεξιά και ρατσιστική βία μας αφορά, ιδιαίτερα όταν ασκείται εις βάρος ευάλωτων ανηλίκων και έτι περισσότερο όταν θεσμικά οι ασυνόδευτοι ανήλικοι βρίσκονται υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας και άρα η ευθύνη για την προστασία του βρίσκεται στον ανώτατο βαθμό.

Η επίθεση στο γλέντι ποντιακού συλλόγου στο Ωραιόκαστρο
Εργαζόμενη σε τοπική ΜΚΟ μας έστειλε την μαρτυρία της. Αναφέρει πως «σε ένα παιδί ασκήθηκε σωματική βία με χτύπημα στο πρόσωπο, ενώ σε άλλο περιστατικό ομάδα περίπου 30-40 ατόμων επιτέθηκε σε τέσσερα ασυνόδευτα παιδιά που συμμετείχαν σε εκδήλωση στο γήπεδο ποδοσφαίρου κοντά στη δομή, με αποτέλεσμα σοβαρές σωματικές κακώσεις και ιδιαίτερα επιβαρυμένη ψυχολογική κατάσταση των παιδιών».
» Η συγκεκριμένη επίθεση αποτελεί την υπέρτατη κλιμάκωση και πρέπει να γίνει καθόλα αντιληπτή η σοβαρότητα του γεγονότος καθώς και το τι μέλλει γενέσθαι αν δεν αλλάξουν τα πράγματα.
» Σε γλέντι τοπικού ποντιακού συλλόγου με εκατοντάδες ή και χιλιάδες κόσμου να παρευρίσκεται, ομάδα 30-40 ατόμων αποσπάται από το πλήθος(καθώς τα προσφυγάκια δε τόλμησαν να πλησιάσουν καν τον χώρο, απλά βρίσκονταν στα πέριξ) και επιτείθενται στα ανήλικα με τα εξής αποτελέσματα: σπασμένη μύτη ο ένας, σπάσιμο γυάλινου μπουκαλιού στο κεφάλι του δεύτερου, σκισμένο χείλος ο τρίτος από αιχμηρό αντικείμενο και ήπια χτυπήματα ο μικρότερος της παρέας.
» Οι ηλικίες των ασυνόδευτων ήταν 13, 15, 16 και 17. Το επίπεδο συγκάλυψης τέτοιων περιστατικών είναι εξαιρετικά υψηλό. Μηδενική αναφορά στα τοπικά ή μεγαλύτερα μίντια της Θεσσαλονίκης, πανηγύρια για την επιτυχία του γλεντιού από την τοπική αυτοδιοίκηση, πλήρης άρνηση της ΕΛΑΣ να ασχοληθεί αλλά το χειρότερο είναι η στάση της ΑΡΣΙΣ.
» Καμία πρόθεση να το δημοσιοποιήσει, καμία απόπειρα να το καταγγείλει επίσημα, θάψιμο της υπόθεσης και σιωπή. Πάγια στάση της συγκεκριμένης ΜΚΟ σε επίπεδο διοίκησης και λήψης αποφάσεων, είναι να μην κάνει τίποτα απολύτως για να προστατεύσει τα παιδιά από περιστατικά όπως αυτό που προαναφέρθηκε, δηλαδή μια επίθεση που είχε ρατσιστικό κίνητρο και δολοφονικά χαρακτηριστικά.
« Η συστηματικότητα των παραπάνω περιστατικών καταδεικνύει σοβαρό πρόβλημα ρατσιστικής συμπεριφοράς στην περιοχή, με άμεσο αντίκτυπο στην ασφάλεια και στην ψυχοκοινωνική κατάσταση των παιδιών.
« Είναι απαραίτητη η ουσιαστική παρέμβαση τόσο της Πολιτείας όσο και της τοπικής κοινωνίας, ώστε να διασφαλιστεί η προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων που φιλοξενούνται στον Δήμο Ωραιοκάστρου, στον οποίο λειτουργούν ήδη τρεις δομές φιλοξενίας».

Το πλαίσιο και άλλα περιστατικά βίας εις βάρος των ανηλίκων προσφύγων
Σύμφωνα με την εργαζόμενη σε τοπική ΜΚΟ που μας έστειλε την μαρτυρία της, «στην περιοχή του Ωραιοκάστρου έχουν καταγραφεί επανειλημμένα περιστατικά ρατσιστικής συμπεριφοράς και βίας εις βάρος ασυνόδευτων ανηλίκων που διαμένουν σε τοπικές δομές, καθώς και εις βάρος ανηλίκων που φιλοξενούνται στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του ΔΟΜ στην Άνω Πόλη».
Όπως αναφέρει «τα περιστατικά αυτά παρουσιάζουν χαρακτηριστικά οργανωμένης και στοχευμένης εχθρικής στάσης, γεγονός που δημιουργεί ένα ιδιαίτερα επισφαλές περιβάλλον για τα παιδιά».
«Ενδεικτικά, έχουν καταγραφεί λεκτικές επιθέσεις από οδηγούς της γραμμής 56, οι οποίοι επιδεικτικά ζητούν ελέγχους εισιτηρίων αποκλειστικά από τα ασυνόδευτα παιδιά με τρόπο προσβλητικό και διαφοροποιημένο από τους υπόλοιπους επιβάτες.
» Σε άλλο περιστατικό, οδηγός της ίδιας γραμμής ανάγκασε ομάδα έξι παιδιών, μαζί με τον συνοδό τους εκπαιδευτικό, να αποβιβαστούν από το όχημα, επικαλούμενος ανύπαρκτα επεισόδια και καλώντας την αστυνομία χωρίς βάσιμη αιτία.
» Παράλληλα, έχει καταγραφεί δραστηριοποίηση ομάδας νεαρών στην περιοχή, η οποία επιτίθεται σε ανηλίκους λεκτικά αλλά και σωματικά. Να γίνει σαφές πως την ίδια μαρτυρία έχουν και έτερα μέσα ενημέρωσης, κάποιοι επιλέγουν να την δημοσιοποιήσουν και κάποιοι όχι».

Τι απαντά η ΑΡΣΙΣ
Η επιστημονική υπεύθυνη της δομής της ΑΡΣΙΣ Ίριδα Πανδίρη, απαντώντας στο Untold μας διευκρίνισε πως έχει ανοίξει φάκελος για την υπόθεση, υπάρχει αυτεπάγγελτη μήνυση και σχηματίζεται δικογραφία για το περιστατικό, αλλά χωρίς νεότερη ενημέρωση.
Τα παιδιά ενημέρωσαν για το περιστατικό την ώρα που το κυνηγητό συνεχίζονταν και οι υπάλληλοι της ΑΡΣΙΣ κατέβηκαν για να διασώσουν τους ανήλικους και να τους συνδράμουν.
Έχουν καταγραφεί κάποια μεμονωμένα περιστατικά βίας εις βάρος ανηλίκων που διαμένουν στη δομή, όμως δεν είναι πάντα εφικτό να αναγνωριστούν οι δράστες αυτών των πράξεων από τα παιδιά, ώστε να ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Η διαδικασία κινήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου, δηλαδή την επόμενη ημέρα του συμβάντος.
Η Γενική Γραμματεία Ευάλωτων Πολιτών και Θεσμικής Προστασίας είναι ενήμερη για τα περιστατικά. Η ΑΡΣΙΣ διευκρινίζει πως οι ηλικίες των παιδιών που δέχθηκαν την επίθεση είναι 14, 15, 17 και 17 ετών.
Καλέσματα Ενάντια στις Ρατσιστικές Επιθέσεις στο Ωραιόκαστρο
Στηρίζοντας τις Συλλογικότητες που πολεμούν με τον φασισμό και τον ναζισμό στη Βόρεια Ελλάδα σας καλούμε να δυναμώσετε τα μπλοκ που θα διαμαρτυρηθούν για την ρατσιστική βία που έχει πάρει διαστάσεις πανδημίας στο Ωραιόκαστρο.
Όλα τα καλέσματα και η δυνατότητα μεταφοράς βρίσκονται εδώ.
Διευκρινιστική ερώτηση στη ΓΓ Ευάλωτων Πολιτών και Θεσμικής Προστασίας
Έχει κατατεθεί ερώτηση στην Γενική Γραμματεία σε σχέση με το αν ενημερώνεται και καταγράφονται τα περιστατικά ρατσιστικής βίας εις βάρος ανηλίκων και αν είναι ενήμεροι για το συγκεκριμένο περιστατικό.
Εφόσον υπάρξει απάντηση, όπου με δική μας ευθύνη δεν τοποθετήθηκε σε χρόνο που θα μπορούσε να δημοσιευθεί στο παρόν άρθρο, θα αναφερθεί σε follow up άρθρο.
Προσωπική εκτίμηση
Η προσωπική εκτίμηση είναι πως μπορεί να υπάρχει μια αίσθηση ατιμωρησίας και συγκάλυψης υπέρ των δραστών, τύπου «Ποιος νοιάστηκε για τους λ…μετανάστες που θα καταστρέψουμε την ζωή των παιδιών μας;».
Σε ένα Ωραιόκαστρο με την κοινωνία να κινείται σε δεξιό και ακροδεξιό ρυθμό, η γοητεία της νεοφασιστικής «παρανομίας» είναι ισχυρή και επηρεάζει πρωτίστως τους νέους που δεν έχουν το αντίδοτο: Τον ανθρωπισμό και την αλληλεγγύη. Ευτυχώς, η κοινωνία μας έχει από αυτό και είναι εμφανές από τα αντανακλαστικά και το κάλεσμα.
Η αστυνομία κατά πάσα πιθανότητα άνοιξε φάκελο με μισή καρδιά, επειδή δεν μπορούσαν να κρυφτούν τόσο σοβαροί τραυματισμοί. Θα καταλήξει το πιο πιθανό ως επίθεση αγνώστων. Πόσο αγνώστων;
«Τα δικά μας παιδιά»: Οι σχέσεις συμμοριών νεοφασιστών και αστυνομίας
Πηγές μας στην περιοχή, αναφέρουν πως οι συμμορίες αυτές είναι πολύ συγκεκριμένες και εις γνώσιν της αστυνομίας. Τα δικά τους παιδιά. Κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Ενδιαφέρον έχει ένα δημοσίευμα των Πολιτών του Ωραιοκάστρου το οποίο τιτλοφορείται «Κάλεσμα σε αντιφασιστική πορεία στο Κονταξοπούλειο! Τι λέει η Ελληνική Αστυνομία» (σ.σ. Ποιος την ρώτησε την Ελληνική Αστυνομία;) το οποίο αναφέρει τα εξής:
«Από την πλευρά της η ΕΛ.ΑΣ. γνωρίζοντας ότι ο χώρος του Κονταξοπουλείου Αθλητικού Κέντρου αποτελεί σημείο συνάντησης των εφήβων και μαθητών της περιοχής και χώρος συναναστροφής τους, προτείνει την ενημέρωση των παιδιών από τους γονείς “να αποφύγουν να προσέλθουν στο χώρο του Κονταξοπουλείου το Σάββατο 11/10/2015 και κατά τις ώρες 12.00 έως και 15.00″».
Το φοβάστε μπατσάκια; Μην γίνουν τα παιδιά σας άνθρωποι; Μην γίνουν αντιφασίστες και ταχθούν εναντίον του ρατσισμού;
Είναι εις γνώσιν μας πως Σύλλογοι Γονέων σε τσατ και σελίδες ορκ επίσης προειδοποίησαν τα παιδιά τους να μην βρεθούν στον χώρο της εκδήλωσης. Να μην βρεθούν στον ίδιο χώρο με τους αναρχικούς, τους ανθέλληνας και τας κομμουνιστάς… Τα σχόλια στην άνω ανάρτηση θα σας πείσουν για τον νεοφασισμό στο Ωραιόκαστρο.

Από την πλευρά μας συγχαίρουμε όσες και όσους προτίθενται να κοιτάξουν το τέρας στα μάτια και να φωνάξουν πως οι πόλεις και τα χωριά μας, δεν μπορούν να πέσουν στα χέρια των νεοναζί και των νεοφασιστών. Τι λέει για αυτό η Ελληνική Αστυνομία;






